Propojení formulářů
Formuláře Windows, které v této brožuře vytváříte, mohou být modální nebo nemodální. Co to znamená?
Když pracujete s modálním formulářem a chcete dělat něco jiného, musíte jej nejprve uzavřít (skrýt nebo
uvolnit z paměti), teprve pak můžete pracovat s jinou částí aplikace. Mnoho modálních formulářů znáte.
Chová se tak valná většina dialogových oken běžných aplikací Windows, s nimiž pracujete. Modální formuláře
mají pro programátora jednu podstatnou výhodu, nemusí ošetřovat situace, že uživatel z čista jasna práce
s formulářem přeruší a začne dělat něco jiného.
Takové jsou právě nemodální formuláře. Typickým příkladem nemodálních formulářů jsou panely nástrojů.
Chcete-li formulář zobrazit jako modální, zavolejte metodu ShowDialog, jinak zavolejte metodu Show.
Hlavní formulář a formulář parametrů, které jsme zatím testovali izolovaně, nyní propojíme tak, že spouštěcím
formulářem bude opět hlavní formulář, při jehož startu (nebo později kdykoli uživatel klepne na tlačítko
s nápisem Dodat další prachy) se zobrazí formulář parametrů jako dialogové okno. Postup:
1. Přejděte do okna kódu hlavního formuláře a do třídy Form1 přidejte nad všechny procedury deklaraci:
Private f As frmZadáníParametrů = New frmZadáníParametrů()
2. Na konec konstruktoru New() formuláře Form1 přidejte příkazy:
f.showdialog()
lblKredit.Text = f.txtKredit.Text
lblSázka.Text = f.txtSázka.Text
Jak předchozí výpis ukazuje, hodnoty, které uživatel zapsal do textových polí, jsou přístupné jako
hodnoty vlastností formuláře, jehož instanci jste vytvořili.
3. Do procedury Click tlačítka s nápisem Roztočit přidejte konstrukci If…End If, v níž otestujete,
zda hráč nevyčerpal kredit, který zadal na počátku aplikace. Jestliže ano, zobrazí se mu dotaz, zda
chce hrát dál. Výpis konstrukce je uveden na příští stránce.
Když pracujete s modálním formulářem a chcete dělat něco jiného, musíte jej nejprve uzavřít (skrýt nebo
uvolnit z paměti), teprve pak můžete pracovat s jinou částí aplikace. Mnoho modálních formulářů znáte.
Chová se tak valná většina dialogových oken běžných aplikací Windows, s nimiž pracujete. Modální formuláře
mají pro programátora jednu podstatnou výhodu, nemusí ošetřovat situace, že uživatel z čista jasna práce
s formulářem přeruší a začne dělat něco jiného.
Takové jsou právě nemodální formuláře. Typickým příkladem nemodálních formulářů jsou panely nástrojů.
Chcete-li formulář zobrazit jako modální, zavolejte metodu ShowDialog, jinak zavolejte metodu Show.
Hlavní formulář a formulář parametrů, které jsme zatím testovali izolovaně, nyní propojíme tak, že spouštěcím
formulářem bude opět hlavní formulář, při jehož startu (nebo později kdykoli uživatel klepne na tlačítko
s nápisem Dodat další prachy) se zobrazí formulář parametrů jako dialogové okno. Postup:
1. Přejděte do okna kódu hlavního formuláře a do třídy Form1 přidejte nad všechny procedury deklaraci:
Private f As frmZadáníParametrů = New frmZadáníParametrů()
2. Na konec konstruktoru New() formuláře Form1 přidejte příkazy:
f.showdialog()
lblKredit.Text = f.txtKredit.Text
lblSázka.Text = f.txtSázka.Text
Jak předchozí výpis ukazuje, hodnoty, které uživatel zapsal do textových polí, jsou přístupné jako
hodnoty vlastností formuláře, jehož instanci jste vytvořili.
3. Do procedury Click tlačítka s nápisem Roztočit přidejte konstrukci If…End If, v níž otestujete,
zda hráč nevyčerpal kredit, který zadal na počátku aplikace. Jestliže ano, zobrazí se mu dotaz, zda
chce hrát dál. Výpis konstrukce je uveden na příští stránce.
Labels: visual basic
<< Home