Základní konstrukce If procedury
je opět založena na hodnotě vlastnosti Text prvku nabídky. Je-li to původní
text, znamená to, že se popisky zobrazují původním písmem a uživateli se proto zobrazí dialogové okno
Písmo. Je-li to jiný text, znamená to, že uživatel už název písma změnil, takže se vrátí původní písmo,
původní barva a původní text prvku nabídky.
Dialogové okno Písmo, které se hráči zobrazí, když z nabídky na hlavním formuláři zvolí Přizpůsobit >
Změnit název písma, bude vypadat takto (uživatel si už něco v okně vybral):
Také u dialogového okna Písmo můžete předem nastavit některé vlastnosti a přizpůsobit jeho vzhled konkrétním
potřebám. Například:
ShowColor umožňuje zobrazit seznam, v němž uživatel volí barvu písma.
ShowEffects umožňuje uživateli volit efekty (jako je přeškrtnuté písmo)
Dialogové okno Písmo zobrazíte tak, že zavoláte metodu ShowDialog objektu FontDialog. Atributy
písma, které uživatel v dialogovém okně zvolil, máte k dispozici prostřednictvím generické vlastnosti Font
objektu FontDialog, barvu písma ve vlastnosti Color. Písmo popisků se nastaví pomocí konstruktoru třídy
Font pojmenovaného prostoru System.Drawing.
text, znamená to, že se popisky zobrazují původním písmem a uživateli se proto zobrazí dialogové okno
Písmo. Je-li to jiný text, znamená to, že uživatel už název písma změnil, takže se vrátí původní písmo,
původní barva a původní text prvku nabídky.
Dialogové okno Písmo, které se hráči zobrazí, když z nabídky na hlavním formuláři zvolí Přizpůsobit >
Změnit název písma, bude vypadat takto (uživatel si už něco v okně vybral):
Také u dialogového okna Písmo můžete předem nastavit některé vlastnosti a přizpůsobit jeho vzhled konkrétním
potřebám. Například:
ShowColor umožňuje zobrazit seznam, v němž uživatel volí barvu písma.
ShowEffects umožňuje uživateli volit efekty (jako je přeškrtnuté písmo)
Dialogové okno Písmo zobrazíte tak, že zavoláte metodu ShowDialog objektu FontDialog. Atributy
písma, které uživatel v dialogovém okně zvolil, máte k dispozici prostřednictvím generické vlastnosti Font
objektu FontDialog, barvu písma ve vlastnosti Color. Písmo popisků se nastaví pomocí konstruktoru třídy
Font pojmenovaného prostoru System.Drawing.
Labels: visual basic
<< Home