cool web a perfektni rs- Doporucuji

Sunday, March 25, 2007

V tomto konkrétním příkazu

se využívá toho, že je dohodnuto, kde se budou nacházet soubory s obrázky,
takže se do kódu nemusí psát cesty k obrázkům „natvrdo“. Vlastnost Application.StartupPath vrací cestu,
ke složce, do níž se ukládá spustitelný soubor aplikace (bez koncového lomítka vpravo).
Pokud byste potřebovali obrázek vymazat, dělá se to často pouhým skrytím (nastavením vlastnosti Visible
na False). Chcete-li skutečně objekt vyprázdnit, nastavte vlastnost Image na Nothing:
picVýhra.Image = Nothing
VB6. Dříve se obrázky vkládaly prostřednictvím ovládacího prvku Image (a jeho vlastnost
Stretch se nastavovala na True). PictureBox se spíše využíval jako kontejner pro jiné ovládací
prvky. Jako běžné kontejnery nyní slouží ovládací prvky GroupBox a Panel (jeho využití viz
další část úlohy). Obrázky se při běhu načítaly funkcí LoadPicture a vyprázdnění obrázku
se docilovalo voláním LoadPicture bez parametru.
Vytvoření popisků pro losovaná čísla
Dalším krokem v budování automatu bude, že vytvoříte tři „chlívky“ pro losovaná čísla. Pro tento účel
plně postačí, když využijete ovládací prvek typu popisek (Label) ze soupravy nástrojů. Postupujte takto:
1. Klepněte v soupravě nástrojů na ovládací prvek Label a nakreslete obdélník pro první číslo.
2. Klepněte na právě sestrojeném objektu pravým tlačítkem myši a z místní nabídky zvolte Properties.
V okně vlastností popisek pojmenujte (například lblCislo1).
3. Nastavte vlastnost BorderStyle na Fixed3D, abyste vytvořili iluzi trojrozměrného objektu.
4. Přejděte k vlastnosti Text a odstraňte z výchozí hodnoty část Label, takže zbude pouze 1. Bude se
vám lépe formátovat písmo pro losované číslice.
5. Klepněte vedle vlastnosti Font, klepněte na tlačítko „tři tečky“ a v dialogovém okně Písmo zvětšete
výchozí velikost na 48 (nebo na jinou vhodnou velikost podle toho, jak velká chcete čísla mít).
6. U popisných objektů se někdy hodí vlastnost TextAlign, kterou můžete ovlivnit způsob zarovnání
textu ve vymezeném obdélníku. Standardně je nastavena na hodnotu MiddleCenter a zde se nastavuje
graficky (podobně jako třeba vlastnost Anchor).
7. Odstraňte hodnotu 1 z vlastnosti Text.
Když jste si podle svých potřeb naformátovali chlívek pro jedno losované číslo, bylo by dobré, kdybyste
to nemuseli opakovat pro druhý a třetí popisek. Jedna z možností, jak se opakování vyhnout, je
využít schránku.
8. Zkopírujte objekt, který jste právě naformátovali, do schránky (vyberte ho a stiskněte Ctrl+C), pak
ho vložte (Ctrl+V) a vložte ještě druhou kopii (Ctrl+V).
9. Kopie objektu se položí na původní objekt. Přetáhněte je směrem doprava. Se zarovnáváním se
nezdržujte. Techniky, jak dát více objektů „do latě“, najdete v příštím oddílu „Formátování více
ovládacích prvků současně“.
VB6. Titulky popisků se dříve psaly do vlastnosti Caption, místo níž je nyní Text. Visual Basic
dříve vkládal kopie objektů do levého horního rohu návrhu. To, že se kopie kladou na
zdrojový objekt, by mohlo mást, proto to připomínám.

Labels: