cool web a perfektni rs- Doporucuji

Thursday, May 25, 2006

Přechod

ze stínu na světlo resp. přechod z neosvětlené části tělesa na osvětlenou část tělesa je plynulý. Zde záleží na mnoha okolnostech. A to na zdroji - bodový, rozptýlený a pod., jeho vzdálenosti a intenzitě. Na tělese, které je osvětlováno, zda paprsky odráží, je částečně prostupné pro světlo nebo jde o těleso, které světlo pohlcuje a pod. Velký vliv má kvalita plochy, na kterou vržený stín dopadá. Tato plocha taktéž může celou světelnou situaci ovlivnit. A to tím, že světelné paprsky může pohlcovat nebo odrážet. Při nerovném a reflexním povrchu může působit jako druhotný zdroj světla a pod.
Tyto a mnohé další přírodní vlastnosti je třeba brát v úvahu, jestliže hodláme pomocí počítače simulovat přirozeně scénu, na kterou je lidské oko zvyklé. Přirozenost je dosahována mnoha způsoby. Některé z nejčastěji používaných uvedeme v následujícím.