Osvětlení.
Jestliže vyjdeme z malířského algoritmu zvýraznění objektů, kde pouze hledáme plochy viditelné a neviditelné, které jsou rozděleny hranicí, potom tato hranice je hranicí mezi osvětlenou částí a stínem. Pro lepší zvýraznění objektů je však dobré vystínovat ostatní plochy dle "naklonění" jednotlivých ploch vzhledem k osvětlovacímu paprsku.
Zde platí tzv. Lambertovo pravidlo:
I' = R.I.cos + R(1 - I),
kde
I <0,1> je intezita světelného zdroje;
R <0,1> je koeficient reflexe materiálu;
je orientovaný úhel, který svírá
normála plochy se světelným paprskem. Uvedený vzorec je třeba uplatnit pro každou ze základních barev a parametry R,I pro tuto barvu. Tak vypočteme postupně intenzitu I' pro červenou, zelenou a modrou složku výsledné barvy. Máme na paměti, že čím větší intenzita světla, tím je plocha světlejší a opačně.
Zde platí tzv. Lambertovo pravidlo:
I' = R.I.cos + R(1 - I),
kde
I <0,1> je intezita světelného zdroje;
R <0,1> je koeficient reflexe materiálu;
je orientovaný úhel, který svírá
normála plochy se světelným paprskem. Uvedený vzorec je třeba uplatnit pro každou ze základních barev a parametry R,I pro tuto barvu. Tak vypočteme postupně intenzitu I' pro červenou, zelenou a modrou složku výsledné barvy. Máme na paměti, že čím větší intenzita světla, tím je plocha světlejší a opačně.
<< Home