cool web a perfektni rs- Doporucuji

Sunday, May 27, 2007

Evidence vsazených částek a celkové výše výher

Další modifikace budou spočívat v tom, že nebudeme jen počítat, kolikrát uživatel vyhrál, ale přiblížíme
se trochu realitě tím, že budeme předpokládat, že hráč dá na začátku „do banku“ nějaký obnos, budeme mu
říkat třeba kredit a stanoví, jak velkou jeho část vsadí při každém roztočení kola štěstí. V tomto oddílu nastavíme
počáteční kredit a velikost sázky „natvrdo“, později tyto hodnoty bude moci hráč zadávat na samostatném
formuláři parametrů. Kromě toho si hlavní formulář připravíme pro další modifikace. Postup:
1. Do deklarační sekce třídy formuláře přidejte deklarace pomocných proměnných:
Private PočátečníKredit, StavCelkem As Integer
2. Do konstruktoru třídy formuláře (pod ‘TODO) přidejte příkazy, jimiž „natvrdo“ nastavíte počáteční
hodnoty kreditu a sázky:
PočátečníKredit = 1000
lblKredit.Text = CStr(PočátečníKredit)
lblSázka.Text = "10"
3. Doplňte konstrukci zjišťující, zda uživatel vyhrál (viz předchozí oddíl) o příkazy, jimiž se bude
evidovat, jak si hráč stojí:
If strVyhrál = "NE" Then
' Nevyhrál, zmizí obrázek, sníží se kredit, aktualizuje se průběžný stav
picVýhra.Image = Nothing
lblKredit.Text = CStr(CInt(lblKredit.Text) - CInt(lblSázka.text))
StavCelkem -= CInt(lblSázka.Text)
Else
PočetVýher += 1
lblPočetVýher.Text = CStr(PočetVýher)
Beep()
' Vyhrál, podle druhu výhry se zobrazí patřičný obrázek
Select Case strVyhrál
Case "DVESTEJNE"
picVýhra.Image = Image.FromFile(Application.StartupPath & "\Money.wmf")
VýšeVýhry = CInt(CDbl(lblSázka.Text) / 10)
Case "POSTUPKA"
picVýhra.Image = Image.FromFile(Application.StartupPath & "\dollars.wmf")
VýšeVýhry = CInt(CDbl(lblSázka.Text) * 10)
Case "HLAVNI"
picVýhra.Image = Image.FromFile(Application.StartupPath & "\Moneybag.wmf")
VýšeVýhry = CInt(CDbl(lblSázka.Text) * 20)
Case Else
' Sem se to nemá nikdy dostat
End SelectlblKredit.Text = CStr(CInt(lblKredit.Text) + VýšeVýhry)
StavCelkem += VýšeVýhry
picVýhra.Visible = True
End If
Spočetli jsme si pravděpodobnosti výher a rozhodli jsme se, dejme tomu, že vylosuje-li hráč dvojici stejných
číslic, vyhraje desetinu vsazené částky; při postupce vyhraje desetinásobek a při trojici stejných čísel
dvacetinásobek.
Proměnnou StavCelkem využijeme později k celkové evidenci, protože hráči umožníme strkat do automatu
další prachy, kdykoli to uzná za vhodné. Umožníme mu také, aby mohl pokračovat ve hře, až se mu
kredit vyčerpá (tuto skutečnost mu oznámíme automaticky a zobrazíme formulář, v němž bude moci vložit
další kredit, změnit výši sázky a jiné vstupní parametry). Viz oddíl „Formulář parametrů“ později.

Labels: