Blikání pomocí časovače
Protože funkce FlashWindow blikne jen jednou, je třeba tuto funkci volat opakovaně a tedy nějak zařídit,
aby okno blikalo tak dlouho, dokud uživatel blikání nepřeruší nebo dokud nevyprší určitý limit, který si pro
blikání stanovíme. Pro úlohy tohoto typu se často využívá ovládací prvek, kterému se česky říká časovač (anglicky
Timer).
Časovač patří mezi tzv. neviditelné komponenty, s jejichž pomocí získáváte pro svou aplikaci nové schopnosti.
Protože jsou tyto komponenty určeny pro vás, vývojáře, neposkytují rozhraní pro uživatele a nemá proto
smysl, aby se uživateli na formuláři zobrazovaly.
Instance těchto komponent sice umisťujete na formulář stejnou technikou jako jiné ovládací prvky, návrhář
formulářů Visual Basic.NET však ikony těchto komponent už nezobrazuje na formuláři, ale na jakémsi
podnosu (tray), který se nachází pod oknem návrhu formuláře. Velikost podnosu lze měnit a z něho také přistupujete
k vlastnostem neviditelných komponent. Vlastnosti nastavujete stejně jako u jiných ovládacích prvků
ze soupravy nástrojů.
Na obrázku na příští stránce vidíte na podnosu pod návrhem formuláře ikonu časovače a několika dalších
neviditelných komponent. Ikony jsou zvětšeny. Velké ikony zobrazíte tak, že na podnosu klepnete pravým
tlačítkem myši a z místní nabídky zvolíte Large Icons. Text vedle ikon představuje výchozí názvy instancí.
aby okno blikalo tak dlouho, dokud uživatel blikání nepřeruší nebo dokud nevyprší určitý limit, který si pro
blikání stanovíme. Pro úlohy tohoto typu se často využívá ovládací prvek, kterému se česky říká časovač (anglicky
Timer).
Časovač patří mezi tzv. neviditelné komponenty, s jejichž pomocí získáváte pro svou aplikaci nové schopnosti.
Protože jsou tyto komponenty určeny pro vás, vývojáře, neposkytují rozhraní pro uživatele a nemá proto
smysl, aby se uživateli na formuláři zobrazovaly.
Instance těchto komponent sice umisťujete na formulář stejnou technikou jako jiné ovládací prvky, návrhář
formulářů Visual Basic.NET však ikony těchto komponent už nezobrazuje na formuláři, ale na jakémsi
podnosu (tray), který se nachází pod oknem návrhu formuláře. Velikost podnosu lze měnit a z něho také přistupujete
k vlastnostem neviditelných komponent. Vlastnosti nastavujete stejně jako u jiných ovládacích prvků
ze soupravy nástrojů.
Na obrázku na příští stránce vidíte na podnosu pod návrhem formuláře ikonu časovače a několika dalších
neviditelných komponent. Ikony jsou zvětšeny. Velké ikony zobrazíte tak, že na podnosu klepnete pravým
tlačítkem myši a z místní nabídky zvolíte Large Icons. Text vedle ikon představuje výchozí názvy instancí.
Labels: visual basic
<< Home