Odrazivost
µ, a tím také i v a F obecně závisejí na vlnové délce. Budeme-li používat pro reprezentaci RGB model, bude mít Fresnelův činitel tři složky s parametry vR, vG a vB, které musíme určit při vlnových délkách červeného, zeleného a modrého luminoforu.
Světelné zdroje.
Scéna může obsahovat více světelných zdrojů. Mohou to být bodové zdroje i plošné. Z hlediska počítačové grafiky vyhovují nejlépe bodové zdroje. Ty však v praxi neexistují. Pokud plošné zdroje nahradíme bodovými zdroji, dojde k nepřirozeným efektům. Přesto mnoho fyzikálních modelů plošné zdroje nahrazuje bodovými a pokles intezity se vzdáleností vyjádřen dvousměrové distribuční funkce na . Člen je nepřímo úměrný čtverci vzdálenosti zdroje. Pro pokles lze využívat vztahu:
Světelné zdroje.
Scéna může obsahovat více světelných zdrojů. Mohou to být bodové zdroje i plošné. Z hlediska počítačové grafiky vyhovují nejlépe bodové zdroje. Ty však v praxi neexistují. Pokud plošné zdroje nahradíme bodovými zdroji, dojde k nepřirozeným efektům. Přesto mnoho fyzikálních modelů plošné zdroje nahrazuje bodovými a pokles intezity se vzdáleností vyjádřen dvousměrové distribuční funkce na . Člen je nepřímo úměrný čtverci vzdálenosti zdroje. Pro pokles lze využívat vztahu:
<< Home