Lom paprsku.
Dopadne-li paprsek na rozhraní dvou prostředí, rozdělí se na odražený a lomený. Na následujícím obrázku je , resp. (Transmitted) jednotkový vektor směru dopadajícího, resp. lomeného paprsku, je jednotková normála rozhraní a , resp. je úhel dopadu, resp. lomu (Obr. 6).
Paprsky splňují Snellův zákon lomu: leží spolu s normálou povrchu v jedné rovině a úhly vyhovují vztahu
kde nL , resp. nT je absolutní index lomu prostředí, ve kterém se šíří dopadající, resp. lomený paprsek.
Počítání lomu paprsku výrazně zpomaluje zpracování scény a implementace nepatří mezi nejsnadnější procesy. Existuje malé procento grafických systémů, které tuto vlastnost nezanedbávají.
Obr.6 Obr. 7
Obdobně je to s útlumem paprsku při průchodu průsvitným materiálem. Intenzita světla klesá exponenciálně s tloušťkou vrstvy materiálu, kterou světlo prošlo (viz. obr. 7).
Výslednou intenzitu lze vyjádřit vztahem:
ITd = IT0 e- a . d ,
Paprsky splňují Snellův zákon lomu: leží spolu s normálou povrchu v jedné rovině a úhly vyhovují vztahu
kde nL , resp. nT je absolutní index lomu prostředí, ve kterém se šíří dopadající, resp. lomený paprsek.
Počítání lomu paprsku výrazně zpomaluje zpracování scény a implementace nepatří mezi nejsnadnější procesy. Existuje malé procento grafických systémů, které tuto vlastnost nezanedbávají.
Obr.6 Obr. 7
Obdobně je to s útlumem paprsku při průchodu průsvitným materiálem. Intenzita světla klesá exponenciálně s tloušťkou vrstvy materiálu, kterou světlo prošlo (viz. obr. 7).
Výslednou intenzitu lze vyjádřit vztahem:
ITd = IT0 e- a . d ,
<< Home